План роботи

обласної ради старшокласників на 2014 рік

№ з/п

Зміст заходів

Термін проведення

Відповідальні

1.

Провести вибори обласної ради старшокласників

лютий

Обласна рада старшокласників, ХОЦНТТУМ

2.

Створити та поповнювати «Банк ідей» обласної ради старшокласників

березень

Обласна рада старшокласників, Місцеві органи учнівського самоврядування

3.

Здійснити похід лідерів учнівського самоврядування області, присвячений     70 річниці визволення України від німецько-фашистських загарбників

березень-квітень

Обласна рада старшокласників

4.

Організувати оздоровчу зміну літньої школи лідерів учнівського самоврядування («Дитячо-юнацький оздоровчий комплекс «Чайка»»)

червень-липень

Обласна рада старшокласників, Місцеві органи учнівського самоврядування

5.

Провести територіальні збори лідерів та координаторів учнівського самоврядування «Школа управлінської майстерності для лідерів учнівського самоврядування»

впродовж року

(за окремим графіком)

районні/міські ради лідерів учнівського самоврядування

6.

Взяти участь у всеукраїнських масових заходах

впродовж року

Обласна рада старшокласників

7.

Реалізовувати проекти обласної ради старшокласників:

«Делегати дитячих прав»;

«Правильний вибір професії – успішне життя»;

«Здоровим бути здорово!»;

«Хмельниччина - територія толерантності»

«Добро і милосердя - два крила, на яких тримається людство»;

«Чисті думки - чиста земля».

впродовж року

 

 

 

 

 

 

 

02.06-20.06.2014

Місцеві органи учнівського самоврядування

8.

Сприяти співпраці між органами учнівського врядування на обласному, всеукраїнському та міжнародному рівнях.

впродовж року

Обласна рада старшокласників, місцеві органи учнівського самоврядування

9.

Реалізовувати проекти Учнівської Ліги України

впродовж року

Обласна рада старшокласників, місцеві органи учнівського самоврядування

10.

Провести обласний  збір лідерів учнівського самоврядування

жовтень - листопад

ХОЦНТТУМ

ОРС

11.

Висвітлювати діяльність органів учнівського самоврядування у ЗМІ, на сторінках сайту ОРС, преси та телебачення

впродовж року

Обласна рада старшокласників, місцеві органи учнівського самоврядування

12.

Провести підсумкові звітні конференції, збори місцевих органів учнівського самоврядування

квітень-травень 2014 року

Місцеві органи учнівського самоврядування

 

ПРОЕКТ:  «Делегати дитячих прав»

Актуальність проекту:

На сьогоднішній день учнівська молодь не повністю обізнана у своїх правах та обов'язках, не кожен старшокласник може захистити себе з правової точки зору. У конфліктних ситуаціях молодь не завжди може відстояти себе самостійно.

Мета проекту:

Навчання правовим нормам та визначення обов'язків кожного школяра. Створення правових структурних підрозділів в кожній організації учнівського самоврядування. Сприяння у визначенні майбутньої професії старшокласників. Запобігання конфліктним ситуаціям, що виникають в учнівському середовищі. Допомога молоді у вирішенні правових конфліктів.

Термін дії проекту – 2012- 2014 рр.

Шляхи  реалізації:

  • Інформування кожної обласної організації учнівського самоврядування про створення даного проекту та складання плану його реалізації.
  • Організація конференції (круглого столу) по обговоренню проекту
  • Створення правових центрів в обласних організаціях учнівського самоврядування,
  • Залучення до роботи в правових центрах в якості консультантів юристів, психологів, соціальних педагогів тощо.
  • Організація інтелектуально-розважальних програм та конкурсів для школярів: «Правовий всеобуч», «Правовий брейн-ринг», вікторини, ток-шоу тощо.
  • Інформування про створення та діяльність структурних підрозділів через місцеві та шкільні ЗМІ

Очікувані результати:

  1. Обізнаність учнівської молоді у правовій сфері;
  2. Активна робота усіх обласних організацій учнівського самоврядування;
  3. Співробітництво з фахівцями в різних галузях соціальних відносин.

«Добро і милосердя два крила на яких тримається людство»;

«Здоровим бути здорово!»;

 

ПРОЕКТ: «Правильний вибір професії – успішне життя»

Мета проекту: Допомогти учням визначитися з майбутньою професією; розказати про актуальні і перспективні професії.

Шляхи реалізації:

  1. Організування екскурсій до міських чи обласних центрів зайнятості.
  2. Влаштування зустрічей між учнями і студентами ВНЗ.
  3. Організація зустрічей із представниками актуальних професій.
  4. Провести обмін між школою та потенційним місцем роботи.

Етапи проведення:

1 етап – вересень-листопад 2013р;

2 етап – грудень-січень 2013-2014 рр;

3 етап – січень-лютий 2014;

4 етап – березень-травень 2014.

Очікувані результати: Раціональний вибір професії учнями; формування думки учнів про майбутню професію: її актуальність та можливі перспективи.

ПРОЕКТ: «Чисті думки - чиста Земля!»

Проведення естафети-акції

Туристично-екологічну  естафету-акцію  «Чисті думки - чиста Земля!»  рекомендується проводити в період роботи літніх пришкільних оздоровчих таборів серед навчально-виховних закладів освітнього району.

Мета даного заходу  -  туристичне, екологічне виховання учнів шляхом розвитку творчих здібностей та зміцнення здоров’я дітей шляхом комплексного розв’язання педагогічних завдань з урахуванням індивідуальних особливостей дитини. Формування морально-духовної, життєво-компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі.

Завдання:

1.  Розкрити проблеми забруднення навколишнього середовища,  доброчинності,  очима дітей через творчість.

2. Розробити «екологічні сторінки» шкіл.

3. Створити транспаранти та ляльки-опудала для участі у символічній ході.

4. Створити умови для самовираження дітей.

5. Оновити зміст і форми заходів, спрямованих на формування екологічної свідомості та здорового способу життя школярів.

6. Створити умови для особистісно-зорієнтованого розвитку школярів, підвищення творчого потенціалу кожної дитини.

7. Виховувати дружні взаємовідносини між учнями сусідніх шкіл.

Питання які можуть виникнути

Якщо у освітньому районі понад 50 навчальних закладів, як встигнути провести естафету за період роботи оздоровчих таборів? За таких умов освітній район можна розподілити на декілька зон, розробивши графік для кожної зони. Таким чином може бути 2-5 маршрутів символічної ходи від закладу до закладу які проходять одночасно. По завершенню естафети-акції організовується спільна акція у визначеному місці.

Хто є організатором естафети? Таку естафету може організувати відділ освіти в особі методиста з виховної роботи або будь-хто з працівників методичного кабінету, Центри творчості дітей та юнацтва, Центри туризму та краєзнавства учнівської молоді, Центри екологічного виховання за підтримки директорів шкіл. Всю естафету на І етапі може організувати одна-дві особи, на ІІ етапі організатори плюс педагоги в школах, на третьому етапі організаційний комітет із 3-5 осіб, де кожний відповідає за успішний фініш естафети, а саме: зустріч учасників, їх розміщення, написання ходу проведення заключного етапу, запрошення ЗМІ та гостей, організація машини для вивозу ляльок-опудал на смітник, проведення фінальної ходи з рупором та гаслами на екологічну тематику.

Хто є  учасниками естафети? Учасниками є діти (молодшої, середньої, старшої вікової категорії), вчителі та батьки, всі кому небайдужі проблеми забруднення рідного краю та планети.

Що потрібно для участі у естафеті? Кожен  навчальний заклад готує плакат для «екологічної сторінки», де зазначено 5 причин: «Для чого людині чистота?».  Також виготовляє транспорант (один від закладу): з написом-лозунгом згідно теми, та  ляльку-опудало.

Що передають школи одна одній? «Екологічну сторінку», де кожний наступний заклад прикріплює свою «екологічну сторінку».

Очікувані результати:

1. Формування екологічної свідомості та власної значимості.

2. Розширення в освітньому середовищі спектру заходів щодо екологічного, туристичного та патріотичного виховання  школярів.

3. Розвиток творчих здібностей.

4. Запровадження системи заходів, спрямованих на встановлення продуктивної взаємодії педагогів, батьків та учнів.

5. Урізноманітнення діяльності дітей різними цікавими  формами, методами роботи в  оздоровчий період.

6. Аналіз роботи кожного навчального закладу  з  туристського, екологічного напрямків     діяльності.

7. Узагальнення кращого досвіду роботи інноваційних технологій позашкільної роботи.

Структура  проведення  естафети

І етап. Підготовчий

 

  1. Визначити  тему, мету, завдання, очікувані результати, термін проведення,  графіки маршрутів.
  2. Розробити і розповсюдити інформаційні листівки по проведенню естафети між школами.
  3. Залучити до співпраці вчителів, батьків, лідерів учнівського самоврядування, соціальні служби.
  4. Обрати координаційну раду та призначити кураторів.
  5. Провести круглий стіл з директорами пришкільних оздоровчих таборів на тему: «Організація та проведення естафети-акції».
  6. Провести засідання лідерів учнівського самоврядування на якому ознайомити учнівську молодь з концепцією проведення туристично-екологічної естафети «Чисті думки - чиста Земля!»
  7. Створити веб-сторінку на інформаційному сайті Естафета-акція «Чисті думки-чиста Земля!»

ІІ етап. Основний

  1. Провести тренінг серед педагогів, батьків, учнів та громадськості щодо визначення їх внеску у естафету-акцію через формування життєвих компетенцій майбутнього покоління.
  2. Провести виховні години у кожному пришкільному оздоровчому таборі   на тему: «Чисті думки - чиста Земля!»
  3. Провести роз’яснювальну роботу серед педагогів, батьків, учнів щодо технічного виконання «екологічної сторінки» школи, транспаранту та символічної ляльки-опудала.
  4. Символічна хода учасників естафети-акції від закладу до закладу пішим ходом  під лозунгом, з лялькою опудалом та використанням рупора і озвучення гасел щодо чистоти довкілля.

ІІІ етап. Заключний

  1. Підсумковий день естафети-акції проходить у заздалегідь визначеному місці куди збираються представники з кожного навчального закладу.
  2. Залучаються представники ЗМІ. Запрошуються голови сільських рад та громадськість.
  3. Перед учасниками виступають представники туристських, екологічних Всеукраїнських, обласних Центрів.

4.  Кожна команда презентує   день передачі «екологічної сторінки» та проведення символічної ходи від села до села.

5. Організовується виставка з’єднаних екологічних сторінок яка у майбутньому буде демонструватись  на масових зібраннях, святах, семінарах, конференціях.

6. Здійснюється завершальна символічна хода через центр населеного пункту всіх учасників з лозунгами та ляльками-опудалами з подальшим їх вивезенням на централізоване сміттєзвалище.

7. Проводиться анкета з метою визначення доцільності проведеного заходу, виявлення  недоліків,  врахування пропозицій.

8.  Підведення підсумків.

 

 

 

ПРОЕКТ: «Добро і милосердя два крила на яких тримається людство»

Мета проекту:

  • Ø Cприяння  інтеграції дітей з особливими потребами у соціумі
  • Ø Формування толерантного ставлення до дітей з особливими потребами.
  • Ø Виховання в учасників проекту загально - людських цінностей

Завдання

  • Ø Вивчення соціальних та психологічних потреб дітей з обмеженими можливостями.
  • Ø Соціалізація дітей з особливими потребами, залучення даних дітей до життя школи.
  • Ø Привернення уваги громадськості відносно потреб і проблем дітей з функціональними обмеженнями.
  • Ø Популяризація волонтерського руху в школі та у районі.

Терміни реалізації проекту: грудень - квітень

Шляхи реалізації проекту:

  1. «Інформаційний» - Початкова оцінка ситуації (анкетування, соціальне опитування), визначення основних напрямків роботи.

Термін: 2014 рік.

Очікувані результати: з’ясувати найактуальніші проблеми, характерні для дітей з особливими потребами,які навчаються у нашій школі, спільне обговорення цієї проблеми в школі і вдома з однолітками, батьками.

2. «Настановчий» -  Стартова зустріч із членами Учнівської ради(створення ініціативної групи, формування мети і завдань проекту, розподіл обов’язків).

Очікувані результати: зібрати і проаналізувати інформацію про проблему.

3. «Організаційний» - Засідання ініціативної групи, обговорення організації проведення заходів, акцій,  благодійних справ.

Очікувані результати: складаємо план дій, який би міг сприяти процесу розв’язання проблеми.

4. «Наші плани та дії» - Взаємодія учасників проекту з дітьми з особливими потребами.

1.Оголошення і проведення шкільної акції «Подаруй частинку серця»

2.Проведення заходів  до Всесвітнього дня інвалідів («Повір у себе» ).

3.Привітання з Днем народження дітей з обмеженими можливостями.

4.Регулярне відвідування дітей в реабілітаційному центрі «Ластівка».

5.Волонтерська акція «У дружньому колі з дітьми з особливими потребами» до Дня соціальної справедливості.

7.Залучення  дітей  з обмеженими можливостями  до проведення шкільних акцій , заходів.

Очікувані результати: часткове вирішення проблеми підтримки дітей, що потребують уваги, силами школярів безпосередньо через свою практичну участь у різноманітних доброчинних акціях, заходах; публічна презентація матеріалів, яка дасть поштовх для подальшого розв’язання проблеми.

5. «Аналітичний» -  Аналіз та підведення підсумків.

Очікувані результати: проінформувати широку аудиторію про важливість обраної проблеми, представити шляхи реалізації цієї проблеми в умовах нашого суспільства, критично оцінити свою роботу.

Очікувані результати реалізації проекту: шляхом практичної діяльності створити умови для соціалізації дітей з обмеженими можливостями в навчальній та позаурочній сферах.